lørdag den 13. juli 2013

Pandekager med hindbærskum...


Pandekager til dessert er næsten altid et hit.
Forleden havde jeg gæster, og serverede dem sådan her:



Opskrift, ca. 10 stk.:

150 g. hvedemel
4,5 dl. mælk
3 æg
Et nip salt
50 g. smør

Pisk mel med halvdelen af mælken til en jævn blanding.
Tilsæt resten af mælken, æg og salt og pisk det hele godt sammen.
Smelt smøret, og kom det i blandingen.
Bag pandekagerne på en varm stegepande.


Hindbærskum

Fløde
Friske hindbær
Gem lidt hindbær til pynt

Pisk fløden til skum. Mos de friske hindbær med en gaffel, og vend mosen i flødeskummet.
Jeg kan godt lide de lidt syrlige hindbær til flødeskummet, så jeg søder ikke ekstra.


Kom hindbærskummet på pandekagerne, og fold dem til små rektangle pakker, pynt med lidt friske hindbær, en lille kugle is og lidt jordbærmynte. Isen er ikke nødvendig, men det havde jeg lige lyst til. I stedet kan pandekagerne drysses med lidt sigtet flormelis.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte