onsdag den 10. juli 2013

Endelig sommer!!!


Hvor er den danske sommer bare skøn!
Jeg nyder måske denne sommer endnu mere, fordi jeg nu har både gårdhave, terrasse og lille have... Men kors hvor er det bare skønt!

Det er blevet et fast ritual, at gå en runde i haven med en god kop Nespresso, og følge udviklingen med blomster, frugt & grønt. Når runden er slut (det er jo kun en lille have), så laver jeg morgenmad som indtages i den lille gårdhave i badende sol, så skønt...

Her er lidt billeder af morgenmad & brunch:



 Min french toast er pyntet med jordbærmynte, som dufter helt fantastisk! Den kan klart anbefales, og super nem at holde ude på terrassen i en stor krukke. Købte den sammen med solbær salvien, som også dufter super dejligt.





Kombinationen af den varme grød, de syrlige æbletern og søde hindbær sammen med kanel smager forrygende, og en hurtig måde at pifte den normale havregrød lidt op... 




Når det skal være hurtigt, er det nemt at blande en dl. cornflakes med friske halverede jordbær.




 Skyr er fedtfattigt, og indeholder meget protein.
Her rørt med vaniljekorn og stevia sammen med friske blåbær.




Stop spild af mad er altid godt, så her en har jeg blandet en rest blåbær med nyplukkede jordbær fra haven sammen med lidt cornflakes.


Mini brunch:




Fuldkorns rugbrød med masser af stegte champignons, øko. spejlæg og purløg fra haven...




Hytteost rørt med masser af krydderurter fra haven samt lidt agurk og radiser i tern er altid et hit hos mig.





Elsker spejlæg af lækre øko. æg fra den lokale bondemand, for blommen er altid ekstra mørk og orange. Desværre bliver farven sjældent så mørk på billede, da kameraet laver en form for "gen-skin". Æblejuicen er fra den lokale frugtplantage :)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte