mandag den 29. april 2013

Fyldt peberfrugt...


Som nævnt tidligere, har jeg masser af pics på lager fra perioden, hvor jeg ikke bloggede så meget. Jeg elsker fyldte peberfrugter, især fordi man kan tilpasse fyldet med eventuelle rester, som jeg har gjort her i bedste Stop spild af mad stil. 





Jeg brugte:

4 store peberfrugter
En rest kogt ris
En rest knoldselleri 
En halv grøn peberfrugt
2 gulerødder
Et løg
Hvidløg
En håndfuld frisk basilikum
Hakket oksekød, max. 7%
Lidt revet parmesan
Soya
Salt & peber

Skær toppen af peberfrugten til, så de kan stå på hovedet i et fad. Skær stilken af som vist på billedet, og gem dem som låg. Fjern kerner og lameller i peberfrugterne.
Svits hakket oksekød sammen med salt, peber og soya. Tilsæt grøntsagerne, og lad dem stege med til de får lidt farve. Vend ris og basilikum i, og kom fyldet i peberfrugterne. Drys med revet ost.

Bag peberfrugterne i et ovnfast fad i ovnen i ca. 30 minutter, afhængigt af størrelse.

Serveres med groft rugbrød. Her økologisk kerne rugbrød fra Lagkagehuset.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte