lørdag den 9. februar 2013

Stop spild af mad...


Det er hårdt at komme tilbage fra det spæde forår i Milano, til sne og frost i det Sønderjyske, så er løbet ind i en ordentlig omgang influenza :(

Efter et par dage uden rigtig, at have spist noget, stod jeg i dag op og lavede en tærte. Havde lidt forskellige rester i køleskabet og fryseren, og det blev til denne lækre tærte. Dvs. jeg kan ikke smage det store, men synes den ser lækker ud :)

(Klik på collagen for større billede)
9. Februar 2013

9. Februar 2013


Jeg brugte:

1 rulle fuldkorns tærtedej
1 artiskok - skåret i kvarte
1 lille squash - skåret i skiver og vendt på en varm pande
3 forårs løg
1 fed hvidløg
Et lille stykke rynket chili
6 grønne oliven
4 skiver parma ham
5 æg rørt med en lille sjat A38
En lille rest revet ost

Jeg forbagte tærtebunden, for at undgå bunden blev for blød.
Fordelte fyldet og kom æggemassen over, dryssede med revet ost og gav den ca. 30 min. i ovnen ved 185 grader.


Hurtigt, nemt og lækkert og en super god måde, at få brugt alle resterne på :)

Hvordan bruger I jeres madrester?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte