lørdag den 15. september 2012

Autumn...


Er der noget hyggeligere end hjemmebagte cookies, når det udenfor regner og er rigtig efterårsagtigt?

Jeg er jo egentligt tilhænger af, at prøve noget nyt, men disse cookies her er altså bare en succes hver evig eneste gang. Jeg starter med at browse forskellige cookies opskrifter, men ender så alligevel med at bage disse her...

De smager endnu bedre end de ser ud, kan jeg så afsløre :)

14.09.12

14.09.12

Opskriften stammer fra min kollega, som kommer fra en stor familie, så som oftest halvere jeg portionen.

Ugilt's cookies:

375 g. smør eller margarine (jeg brugte lurpak)
3,5 dl. alm. sukker
3,5 dl brun sukker/farin (jeg brugte kun farin)
3 æg

2 tsk. vanillekorn
8-9 dl. hvedemel
1,5 tsk. natron
1 tsk. salt
2 plader chokolade (jeg bruge 1 plade mørk chokolade 70% og en halv plade hvid)
Lidt nødder eller havregryn (jeg brugte 1dl. havregryn)


Æg og sukker piskes godt sammen.
Smørret smeltes og tilsættes. 
Natron, salt og vanillekorn vendes i melet, og tilsættes lidt efter lidt.
Havregryn og grofthakket chokolade vendes i.

Dejen sættes i små klatter på bagepapir, og bages ved 180 grader i ca. 10 min.
Jeg foretrækker, de er bløde/seje i det, men foretrækker du en sprød knasende cookie, så giv dem et par minutter mere.


Jeg kom de lune cookies i en dåse, og tog med ned til min svogers værksted - det giver plus points :) Både hos personale og kunder.

Jeg lavede også vanillesyltede pærer i går, men det bliver et andet indlæg :)

Rigtig god weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte