onsdag den 25. juli 2012

Aftenhygge på terrassen...



I tirsdags var vi i Tyskland, og der blev handlet til den store guldmedalje....
Der var læs på bilen tilbage, men så har jeg også diverse nødder, råmarcipan, chokoladepynt osv. til den kommende tids bagning.

Da vi kom hjem, samlede vi de havemøbler jeg havde købt dagen før. Et hvidt sæt i træ, bestående af bord, bænk og to stole. Sættet står på den store terrasse i baghaven, hvor der er lidt skygge og mere svalt i sommervarmen.

Da det var samlet, blev det indviet med et køligt glas vin, mens vi besluttede, at vi heller ikke den dag gad stå i køkkenet.

24. juli 2012


I stedet kørte vi til Badehotellet og spiste.
Omgivelserne er helt suveræne, virkelig fantastisk udsigt sådan en sommerdag, men betjeningen matcher desværre ikke niveauet.

Vi trådte indenfor i de lækre omgivelser. Der sad en dame i Receptionen, men hun værdigede os ikke et blik og vi stod bare og ventede. Ingen reaktion - hun var højst sandsynligt ansat til at servicere overnattende gæster, men hun kunne jo i princippet ikke vide, om vi skulle bo på badehotellet eller ej.

Jeg gik hen mod Brasseriet. En ung mandlig tjener var igang med at dække op, meget fokuseret, kigger op, øjnkontakt og dækker videre.
Jeg henvender mig så til ham, og han kommer imod os. Siger vi gerne vil have et bord til to, og om det er muligt at sidde udenfor. Ja, svarer han monotomt, men I må altså selv gå ud og se om der er ledigt. Fint svare jeg, hvordan komme vi derud? Han peger hurtigt, og jeg når ikke at se, så jeg beder ham gentage. Surt siger han: ja jeg sagde jo ligefrem og så til venstre.

Vi kommer ud, og står lidt før der kommer en tjener. Der er heldigvis ledigt, og vi må selv vælge, hvor vi vil sidde. Omgivelserne er så smukke, så vi beslutter os for ikke, at tænke mere over velkomsten.

24. juli 2012

24. juli 2012

24. juli 2012

24. juli 2012


Mens vi vælger menu, kan vi se de andre spisende gæster får tildelt en lille kurv med lækkert brød og en lille krukke. Er spændt på at se, om det er smør fra et af de små mejerier i området.

Vi bestiller mad og drikke. Jeg valgte den røgede laks, og min gæst hønsesalat. Til hovedret valgte vi begge wienersnitzel (af kalv) med det hele.

Vi fik ingen brød, jeg går ud fra det blev glemt. Det var ikke muligt, at komme i kontakt med tjeneren, da den ene tabte nogle glas og de andre var travlt beskæftigede, og kiggede ikke rundt.

Jeg spiste min laks, som var en smule til den salte side, men det var en fin og indbydende anretning, selv om brødet ville have passet perfekt.

Koldrøget laks med salater og dild, 95,- kr.

24. juli 2012

Ovenpå salaten var marinerede vilde asparges uden den store smag, men dekorative var de bestemt.

24. juli 2012


Imellem salaterne lå dette. Smagen var meget neutral, så langt om længe, fik jeg kontakt med én af tjenerne, og spurgte hvad det var. "Det ved jeg ikke, nok noget salat af en art" og så var han væk igen. Så hvis nogen af jer andre ved, hvad denne urt er, så sig gerne til. Stænglerne var grove og let dunede.

24. juli 2012


Jeg havde nær glemt, at tage billede af hovedretten, så på billedet har jeg lige "ødelagt" drengen, og presset citron ud over. Der fulgte en lille fin sølvkande med smørsovs med anretningerne.

Wienersnitzel af kalv, 178,- kr.

24. juli 2012

Snitzlen var en anelse tør, og vi savnede begge salt og peber. Det kom tjeneren endelig med, da vi var næsten færdige med maden. 

Vil jeg besøge stedet igen? Ja! Men indtil videre alene for udsigtens skyld, og fordi deres menukort lyder rigtigt fristende. Indtil videre har betjeningen desværre bare slet ikke matchet stedets image, og det synes jeg er super ærgerligt, men krydser fingre for vi blot var der på en dårlig dag...

Hey, jeg har lige fået det fineste lille hus med skøn gårdhave foran, og dejlig have bagved, så jeg føler mig rimelig overskudsagtig ;)

Hvad med jer? Hvor meget betyder betjeningen for jer, når I er ude at spise? Er forventningerne højere, hvis det er steder som dette end f.eks. café?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte