søndag den 11. marts 2012

Stop spild af mad - risotto & jomfruhummere...


Stop spild af mad er jo et super godt koncept, og når man så oveni er fra Sønderjylland, så er dét at fryse rester ned faktisk ikke noget nyt ;)

Så da jeg for noget tid siden lavede min første risotto, lavede jeg lækre & sprøde arancinis dagen efter, og sørmer om der ikke også blev en portion til fryseren.

Den tog jeg op i går, og serverede sammen med disse fine Læsø jomfruhummere:

10. marts 2012

Først var min plan at grille dem i ovnen med lidt hvidløgskrydderurtesmør og servere hele til risottoen.

Men så var jeg bare ikke lige in the mood til at øjne & følehorn, så jeg pillede forsigtigt halen ud, og gav dem et par minutter for høj varme i lidt olie på panden, inden jeg blandede dem i risottoen.

Så det færdige resultat endte med at se sådan her ud:


10. marts 2012

Og med kølig hvidvin i glasset, så var der jo ikke et øje tørt ;)


2 kommentarer:

  1. Elsker jomfruhummere! Og kombineret med stop spild af mad er det endnu bedre!


    Tusikde tak for støtten :)

    SvarSlet
  2. Kombinationen var helt perfekt :) Rester behøver ikke være kedelige ;)

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar :) Vil glæde mig til at læse den! /Gitte